tisdag 14 januari 2014

Julstämning i värmen


Finns det ingen snö där man bor får man skapa sin egen,
eller i detta fallet luta sig mot Google +s julgåva med snöflingor 
på väl utvalda foton
- i mitt fall, så många som möjligt!!

Jag får ofta frågan om hur man får julkänsla när det är varmt.
Det är svårt.
Jag bonar om mitt hus till max 
- julgardiner, jullöpare, julmattor, julkuddar och dekorationer 
i härligt rött = julstämning på hög nivå!
AC:n på +24°C.

På julafton bjuder jag på svenskat julbord
- skinka, inlagd sill, kalvsylta, gravad lax, köttbullar,
Janssons Frestelse - allt tillagat av yours truly.

Jag skapar min egna lilla julvärld.
Sedan försöker jag glömma bort att det är 30-35°C ute.
Ibland t o m varmare...

Det är inte så skoj att dricka glögg när det är varmt heller.
Med isbit går det bra.
Och julmusik, både svensk och traditionell engelsk.
I'm dreaming of a white Christmas...

Så, visst går det att finna julstämning när det är varmt.
Om viljan finns.

1 kommentar:

  1. =)
    Låter fantastiskt!!!
    Jag känner mig bortskämd som inte riktigt lyckades hitta dit i år. Men det låter jättefint. Men en ny fråga - vad tycker australiensare om Jansson? I många andra länder: många europeiska och kanada och usa tycker folk det är rätt vidrigt (talar dock bara av egen erfarenhet och inte generellt).
    Tack för grattiset - dagen var underbar och snöig =)

    SvaraRadera