onsdag 23 december 2015

Christmas tree at night

Our Christmas tree is glowing! After an evening of wrapping Christmas presents, it's time for me to say good night. 

It's been a very busy day. I've spent most time in the kitchen making jellied veal, pickled herring and rye bread. When Grant came home from work we had dinner, a short pit stop at the grandparents and then we checked out some Christmas lights in a nearby suburb.

Vår julgran har sånt mysigt sken på kvällen. Den riktigt glöder där den står i hörnet. Nu är det dags för mig att säga godnatt. Jag har ägnat kvällen åt julklappsinslagning. 

Jag har haft mycket att göra idag; jag har gjort kalvsylta och inlagd sill plus bakat sötlimpa - snacka om att jag spenderade mestadelen av dagen i köket! När Grant kom hem efter jobbet käkade vi middag, sedan blev det en blixtvisit hos barnens farfar o farmor innan vi åkte och kollade julgransbelysning på hus i ett område nära oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar