torsdag 11 december 2014

Last week of school... and last day of Year 2

The school year is finally over. Jonah has finished Year 2. Wow, we are officially on holiday!! My my mum is coming next week and Christmas is around the corner. So much to do - and so little time! A major clean-up is needed before we finally start to decorate the house for Christmas. We are slightly late this year, but as long as the Christmas décor is up before my mum gets here, I'm happy! 

The rain is poring down. I can hear thunder in a distance. I'm sitting here next to the screen door and I'm enjoying the coolest and most loveliest breeze - ever. The humidity during the day is so high that it's rather unpleasant to be anywhere without Air Con!  

After the Christmas holiday/Summer holiday - confusing, I know... For me, Christmas and Summer are worlds apart. Here in Australia, they go hand in hand... However, at the end of January next year, Jonah will start Year 3 with a new teacher, Mrs H. Lily will start Prep with the same teacher Jonah had in the same year level in 2012, Mr J. I have a feeling next year will be a great year for the kids - and for all of us!




Skolåret är äntligen över. Jonah har gått ut tvåan. Wow, vi har officiellt jullov! Min mamma kommer nästa vecka och sedan är det ju strax jul! Så mycket att göra - och det känns som om tiden inte riktigt räcker till. Måste storstäda huset innan det är dags att julpynta. Vi är lite sena i år, men så länge det är pyntat när mamma kommer är jag nöjd!

Regnet öser ner och jag kan höra åskmuller i fjärran. Jag sitter här vid skjutdörren och njuter av härliga vindar som kommer in genom myggnätet. Luftfuktigheten är så hög under dagen att det är olidligt varmt och fuktigt att vara någonstans utan luftkonditionering!

Efter jullovet/sommarlovet - förvirrande, eller hur?! För mig hör inte jul och sommar ihop alls, men här i Australien går de två hand i hand... Nåväl, i slutet på januari nästa år börjar Jonah i årskurs 3 och han kommer att ha en ny lärare, Mrs H. Lily börjar Prep = förskoleklass och hon får samma lärare som Jonah hade när han började skolan 2012, Mr J. Jag känner på mig att detta kommer att bli ett bra år för barnen - och för oss alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar