torsdag 1 oktober 2015

Välkommen oktober!


I've decided that this year, Christmas will be totally stress free with lots of preparation and structure. I'm not going to panic and do everything in the last second. That's the idea anyway lol

Jag har bestämt mig för att i år ska julen bli stressfri. Jag ska börja förberedelserna i tid. Hahaha, ja vi får se hur det går... Men, det är det som är tanken ialla fall! 

Så här ser julschemat ut för i år: Christmas schedule this year:

25 November: Min födelsedag - så efter tårtan är det fritt fram att börja julpynta! It's my birthday, but after the cake - it's ok to start the Christmas decorating.

28 November: Svensk julmarknad på kvällen, så dagen kan bli fylld av julbak. Swedish Christmas baking during the day and Swedish Christmas Twilight Market at night.

29 November: Första Advent/First Sunday of Advent.

6 December; Andra Advent/Second Sunday of Advent.

11 December: Sista dagen i skolan för barnen - Jullovet börjar!/Last day of school - Christmas holidays for the kids!

13 December: Lucia och Tredje Advent/Third Sunday of Advent and we are also celebrating Lucia.

20 December: Fjärde Advent/Fourth Sunday of Advent.

24-28 December: Julhelg - Long Christmas Weekend.

Jag är ganska säker på att julschemat kommer att fyllas till bredden... Julkonsert på skolan och kommunens julkonsert är två saker som ska in på listan.

I'm pretty sure lots of Christmas events and celebrations will be added... Christmas Carols at school comes to mind - and The Council's Christmas Concert.



2 kommentarer:

  1. Det dyker alltid upp en massa måsten i december tycker jag, men jag hoppas du får en stressfri jul!

    SvaraRadera
  2. Det brukar alltid dyka upp en massa måsten i december tycker jag, men jag hoppas du får en stressfri jul!

    SvaraRadera