fredag 2 december 2016

Jul med Ernst

Trots att jag bor kängurulandet långt långt borta från Svedala, och långt från TV-programmet Jul med Ernst så har jag faktiskt hängt med en smula...

Detta hittade jag på Sköna Hems webbsida:


8 fantastiska citat Ernst Kirchsteiger sagt om julen


Julen är äntligen här och vad passar då bättre än att maxa julstämningen med mysfarbrorn nummer ett? Vi snackar givetvis om Ernst Kirchsteiger 🙂

1. “Först kramar jag alla i familjen – sedan ställer jag mig vid spisen.”

2. “Ju äldre jag har blivit, ju mer intresserad blir jag av själva pappret runt presenten.”

3. “Det finns de som påstår att vitt inte är en färg. I själva verket är det julens vackraste färg.”

4. “Vad är det som gör att vissa granar faktiskt bestämmer sig för att bli julgranar och andra bara är fula?”

5. “Se till att ni släcker ljuset när ni lämnar rummet, då får ni en roligare helg.”

6. “Man känner sig nästan som Kalle Anka ibland. Jag tycker det är kul att vara en del av den svenska julen.”

7. ”Även det som är nött och slitet kan bete sig vackert.”

8. “Nu kan jag inte vara kvar här längre. Jag börjar att få sådana här konstiga ögon. Jag ser en massa möjligheter.”


Nu har jag blivit så inspirerad att jag tänker sätta mig i soffan och bläddra i min Ernst-bok, Scandinavian Christmas Traditions... Tror den heter Jul med Ernst på svenska? 



Ha det så gott i julstöket!

♥ ♥ ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar